En nemmere hverdag med cøliaki

Jeg har benyttet os af forskellige forhandlere og butikker rundt omkring. Jeg har fundet ét sted hvor de har en vare til en god pris og et andet sted en anden vare til en okay pris, og så fremdeles.

Men jeg vil her liste dem jeg foretrækker at bruge. Hvis du har andre som er særlig gode på særlige produkter eller pris – så skriv det endelig i en kommentar eller send mig en email så jeg kan opdatere siden med nye input. Tak🙂

Billede

Rema1000:

  • Glutenfri tørret pastaskruer og tørret fettuccini, god pris.
  • Glutenfri Finax mel, er fast vare, men kommer en gang imellem på tilbud med flere varianter
  • Laktosefri koldskål, kommer altid først her i Rema1000, ift. andre butikker
  • Glutenfri rasp
  • Glutenfri chokoladekagemix (tilsæt ekstra væske ift. opskrift for at opnå en fugtig kage)

Irma:

  • Glutenfri cornflakes fra Urtekram
  • Høyer spegepølser (fx. hvidløgspølsen)
  • Laktosefri soyafløde (madlavning)
  • Laktosefri cremefraiche
  • Laktosefri youghurter (flere varianter)

Fakta, Superbrugsen:

  • Laktosefri mælk
  • Laktosefri piskefløde
  • Laktosefri cremefraiche
  • Laktosefri margarine “Fri” (Superbrugsen)
  • Wasa gluten- og laktosefrit knækbrød

Netto:

  • Laktosefri youghurt med frugtstykker (som jeg dog sier fra inden spisning) “Activa”
  • Laktosefri neutral youghurt, 1L

Helsebutik “Ø-handel” (Hørsholm gågade)

  • Doves plain white flour (billigere end “Jyttes mel”), god til kagebagning og normal glutenfrit hvedemel
  • Riccioli Rice & corn (bruges i morgenmad eller som snack)

Netbutik: www.Helsam.dk (fordel: ingen fragtomkostninger – levering til butik nær dig)

Netbutik: http://www.rikana-sundkost.dk (ulempe: Dyr mht fragtomkostninger, men godt sortiment) – men billigere i DK mht. laktosefri chokoladeplader og choko.stykker og nutella

Sverige, Malmø: IKA
Mel (diverse varianter) – meget billigere end DK
Kiks (saltede, Schär’s chokoladekiks, Digestive fra Semper) – meget billigere og større udvalg
Frasi Waffle cones, 10 stk. – billigere
Chokolade småkager fra Semper – billigere
Laktosefri mejeriprodukter – stort udvalg, billigere
Wasa gluten- og laktosefrit knækbrød (billigere end DK)

…og meget andet….

Tip) Medbring rullende kuffert til indkøbene så du ikke slæber for lidt hjem eller får ondt i ryggen.

Artikel fra bladet Tænk.dk (sept. 2013) omkring manglen på glutenfri varer i butikke:
http://taenk.dk/nyheder/glutenfri-madvarer-er-svaere-at-finde

Comments on: "Forhandlere og butikker" (2)

  1. Tak for denne fine oversigt! Et hurtigt spørgsmål: den der koldskål i Rema 1000 – hvem producerer den?

    • Kære Hanne,
      Jeg har denne sommer ikke set den i Rema1000 eller andre steder…. Så vidt jeg husker lysegrønlig karton, men ellers husker jeg det ikke. Måske du kan Google det?

      Venlige hilsner fra Eva

Skriv et svar

